مراسمی با حضور دانشجویان قدیمی دانشگاه پلی تکنیک (صنعتی امیرکبیر) و جمعی از علاقه مندان به مناسبت رونمایی از کتاب "جنبش دانشجویی پلی تکنیک تهران" در اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۸۵۵۶
"جنبش دانشجویی پلی تکنیک تهران" رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ابتدا عباس عبدی، نویسنده کتاب توضیحاتی در زمینه نحوه جمع آوری اطلاعات کتاب بیان کرد. وی گفت: در میان کتاب هایی که تألیف کرده ام، شاید دوست داشتنی ترین کتاب برای خود بنده همین کتاب است و این کتاب از جمله مهم ترین کارهای انجام شده توسط بنده است. این دانشجوی سابق دانشگاه پلی تکنیک ادامه داد: در گذشته کارهای بسیاری در حیطه عکس و تصویر از جنبش های دانشجویی انجام شده است ولی اینکه ما مکتوبی را در این زمینه آن هم از دانشگاه های مهم کشور که نقش اساسی در شکل گیری جنبش های دانشجویی داشته باشند، نداشته ایم و این کتاب در حیطه فعالیت های دانشگاه پلی تکنیک اطلاعات مهمی را ارائه می کند.
عبدی در ادامه با بیان این نکته که در تألیف این کتاب سعی داشته تعلقات شخصی خود را دخیل نکند ادامه داد: تاکنون در سطح چند دانشگاه کشور مکتوبات جنبش دانشجویی جمع آوری شده است که به صورت ناقص بوده و به این گستردگی انجام نشده است.

نویسنده کتاب "جنبش دانشجویی پلی تکنیک تهران" تصریح کرد: هدف از نوشتن این کتاب نشان دادن گذشته ای طلائی و یا پرخطا نیست، بلکه هدف اصلی، نشان دادن وضعیت به نسل فعلی و آینده و البته نشان دادن این مسئله است که حوادثی که در دوره فعالیت های سیاسی دانشجویی امروزه عجیب می نماید، چگونه و در چه بستری رخ داده است.
خاطرنشان می شود در این مراسم جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بیان دیدگاه ها و خاطرات خود از دوره جنبش دانشجویی این دانشگاه در قبل از انقلاب اسلامی پرداختند.
اضافه می شود، کتاب "جنبش دانشجویی پلی تکنیک تهران" نوشته عباس عبدی است که توسط انتشارات "نشر نی" به چاپ رسیده و در این کتاب با یکصد نفر از فعالان جنبش دانشجویی سال های 1338 تا 1357 شمسی مصاحبه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها